[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Oopoeh, Klene Drop, Axe Peacemaker
- Bureaus
- 29 aug 2014 @ 14:11
- Link
-
Machiel Verkuyl
strategy director
Initiative - TelevisieReclame
- 29 aug 2014 @ 14:11
- Machiel Verkuyl
Meer dan 1 miljoen ouderen (55+) zijn eenzaam. En 200.000 zelfs bijzonder eenzaam! Schrikbarende getallen. Stichting Oopoeh (Opa’s en Oma’s Passen Op Een Huisdier) helpt door baasjes van huisdieren te koppelen aan ‘ouderen’. Twee vliegen in een klap voor mensen die een weekend weg willen en oppas zoeken voor de hond. Wat een sympathiek idee!
Meer dan 1 miljoen ouderen (55+) zijn eenzaam. En 200.000 zelfs bijzonder eenzaam! Schrikbarende getallen. Stichting Oopoeh (Opa’s en Oma’s Passen Op Een Huisdier) helpt door baasjes van huisdieren te koppelen aan ‘ouderen’. Twee vliegen in een klap voor mensen die een weekend weg willen en oppas zoeken voor de hond. Wat een sympathiek idee!
Wat zo bijzonder is aan de case, is dat Oopoeh een indrukwekkend lange lijst met professionals voor zich heeft weten te strikken. Ze hebben zich ingezet om een indrukwekkend goede spot te maken. Van grip tot creatie, van dieplader tot de briljante voice-over van Martin Gaus. De spot is helemaal af, grappig en mooi geproduceerd.
Ik weet te weinig van het mediaplan om te zien of de spot veel mensen bereikt heeft. Volgens onze gegevens is de ie dit jaar niet vertoond op nationale TV. Dus doe dieren en opa’s en oma’s een plezier en deel ’m in je sociale kanalen.
Grappig om te zien dat in het buitenland andere ideeën zijn verzonnen op een vergelijkbare briefing: barkbuddy.com brengt (zoals Tinder) honden en baasjes bij elkaar.
Klene dropMet ongeveer 2 kilo drop per persoon per jaar zijn we als Nederlanders echte dropeters. Een snelle analyse leert dat er ongeveer 350.000 euro per maand naar reclame voor alleen drop gaat. 35% daarvan is voor rekening van Klene. De snaar die Klene daarmee raakt – authentiek Hollandsch –zorgde voor een stevige omzetgroei over langere tijd.
Fijn dat het dropmerk met de nieuwe commercial deze ingeslagen weg blijft volgen en zelfs blijft aanpassen aan de tijd. Ik vraag me vooral af waar de Nederlandse vlag blijft op de verpakking. Want naast molens, schaatsen, klompen en Goudse kaas mogen we best trots zijn op ‘onze’ drop, gewoon uit Hoorn. Beetje flauw is de commercial wel, niet bepaald dubbelzout.
In de categorie authentiek en door broers misschien nog wel leuker: de broers van Diks Autoverhuur. Nu al culthelden.
Axe PeacemakerDe showerlijn van Axe. Eindelijk een revolutionair product. Met deze peacemaker hebben we het antwoord op diverse wereldproblemen. En dat komt geen moment te vroeg. Smijt dit spul op je puberlijf en je redt daarmee Nederland – nee, je redt de wereld.
En supersympathiek dat Axe Peace one day sponsort, an sich. Maar kloppen doet het niet. Niet alleen is de broek die Axe hiermee aantrekt te groot, het ligt ook ver af van wat de wasgel kan waarmaken. Want simpel gezegd: ja, het helpt bij de mating game als je niet stinkt. En nee, een douchegel voorkomt geen agressie. Het spotje is ook niet eens echt grappig. Niet relevant en daarmee een volledig lege huls.
Van mij krijgt de campagne een koude douche.
Machiel Verkuyl is strategy director bij Initiative
www.initiative.nl
-
Machiel Verkuyl
- Werkt bij: Initiative
- Functie: strategy director
- Website:http://www.initiative.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Interne communicatie kan wel wat... 15-05-2025
- ASN Bank lanceert nieuwe merkstijl15-05-2025
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management